Gaza Kembali Berdarah, Landskap RTM1,
 
Gaza Kembali Berdarah Di Landskap TV1 – Bersyukur ke hadrat Allah swt kerana berpeluang berkongsi ekspresi di Facebook untuk tatapan umum melalui program Gaza Kembali Berdarah di Landskap TV1. Siaran kali ini memaparkan pandangan dari pelbagai pihak terhadap kekejaman regim Zionis di GazaIa bersiaran secara langsung pada Jumaat (11/7/2014), jam 10:00 malam.
 
Pada bulan Ramadhan yang mulia, kita telah dikejutkan lagi dengan serangan besar-besaran regim Zionis di Gaza tanpa peri kemanusiaan. Sandiwara mempertahankan kedaulatan negara haram Israel dari pencerobohan dan ancaman pengganas di Gaza, tetap menjadi alasan utama regim Zionis di pentas dunia. Walaupun kecaman demi kecaman dilontarkan, hakikatnya semakin bertambah penganiayaan demi penganiayaan yang dilakukan. Begitulah juga bertambahnya jasad-jasad rakyat Palestin yang tidak berdosa gugur bergelimpangan kehilangan nyawa.
 

Sepertimana yang pernah saya kongsikan melalui beberapa slot intervensi tentang kepentingan kita untuk terus menyokong perjuangan ini. Sejarah Palestin – Israel ini telah melalui perjalanan yang panjang sejak Britain dan sekutunya bersetuju menubuhkan negara haram Israel di tanah Palestin. Sejak itu, sedikit demi sedikit tanah Palestin di ambil melalui pelbagai cara sama ada melalui perundangan berat sebelah mahu pun ketenteraan. Malangnya, kuasa-kuasa besar dunia turut berperanan membenarkan perkara ini berterusan berlaku.

 
Gaza Kembali Berdarah, Lanskap, TV1, RTM
 

Gaza Kembali Berdarah Dan Sandiwara Zionis

 

Isu dan realiti yang berlaku di Gaza ini bukan perkara baru. Saban tahun akan tetus berlaku.

Berita-berita antarabangsa sentiasa menyatakan keganasan yang berlaku adalah disebabkan pemberontakan dari kalangan rakyat Palestin dan menggugat keamanan negara haram Israel. Malah, kekejaman tentera Zionis ke atas rakyat biasa Palestin pula dilakukan sebagai tindakbalas untuk menyekat keganasan dari terus berlaku. Inilah sandiwara Zionis untuk mengaburi mata dunia.

Pelik bukan?.. tanah yang diambil tanpa persetujuan tuan tanah atau, paling mudah.. tanah kebun kita diusahakan oleh orang lain tanpa persetujuan kita. Tapi kita pula yang dipersalahkan bila marah dan tidak puas hati atas situasi yang berlaku.

Perbincangan dunia membuat keputusan seolah-olah Palestin itu tiada kedaulatannya sendiri dengan menempatkan bangsa yang sebelum ini tiada negara di tanah Palestin. Menggunakan pengaruh dan kuasa besar mereka, dunia kononnya mengiktiraf mereka ini sebagai sebuah sovereign nation di atas tanah milik orang lain. Hatta jika negara kita sendiri diperlakukan sebegitu.. pasti ramai dikalangan rakyat kita yang akan marah.

Kajilah sejarah… dari aspek Islam, ia tuntutan untuk setiap umatnya mempertahankan kesucian Al Aqsa dan Palestin. Tanah suci umat Islam yang ke-3 selepas Masjidil Haram di Mekah dan Masjidil An Nabawi di Madinah. Dari aspek kemanusiaan.. isu ini tidak memerlukan semua orang menjadi Islam, ia memerlukan anda menjadi seorang manusia. Maka kajilah sejarah dan lihatkan realiti sebenar yang berlaku dari kaca mata sejarah sehingga kini.

Kajilah bagaimana rakyat dan negara Palestin diperlakukan hari demi hari, bulan berganti tahun, sejak kependudukan regim Zionis hinggalah ke hari ini.

 
Gaza kembali berdarah, Lanskap TV1, RTM
Ekspresi dan doaku buat Palestin
Melalui artikel ini juga saya memahatkan penghargaan kepada pihak RTM, Landskap dan saudara Shuhaimi Mohamed selaku pengacara program Gaza Kembali Berdarah di Landskap TV1 diatas kesudian menyunting ekspresi ini menjadi salah satu perkongsian bermanfaat.
 
Mudah-mudahan menjadi seruan kebaikan, ‘berpesan-pesan kepada kebenaran’ yang dapat meningkatkan kesedaran masyarakat untuk memberikan sokongan berterusan kepada Palestin agar tetap tabah memerangi kekejaman regim Zionis Israel ini.
 

Sumbangan Dan Doa Buat Gaza

 
Pada waktu dan ketika ini, apa yang kita mampu lakukan hanyalah memberikan sumbangan ikhlas berserta doa buat Gaza. Semoga Allah swt sentiasa melindungi dan permudahkan jalan kejayan buat Palestin serta para muslimin dan muslimat seluruhnya … aamiin.
 
Berdoalah… doa dan terus berdoa. Sesungguhnya doa itu senjata mukmin.



31 Thoughts to “Gaza Kembali Berdarah Di Landskap TV1”

  1. ikhwan yusuff

    kuatkan Saudara Palestin Ya Allah…..InshaaAllah Kemenangan milik Islam…
    Allahuakbar!

    1. ikhwan yusuff

      kusyuk saya membaca perkongsian artikel cerita aku tentang palestin dri En.Khir…Terima kasih..satu olahan yang mmg terbaik dan teliti..Tq..:DD

  2. RDZ Z

    Hanya doa yang mampu kita kirimkan untuk mereka. Semoga Allah melindungi sahabat-sahabat kita di GAZA dari terus menjadi mangsa kekjaman Israel…..

  3. Norniwanie Nasarudin

    Tahniah abg khir..semoga Allah melindungi saudara kita di sana..syurga menanti para mujahidin di sana…kita di sini hanya mampu berdoa dan menyumbang apa yang mampu..semoga Allah membalas kebaikan kita untuk sama-sama menentang Israel..

  4. mendoakan keperitan dan kesengsaraan rakyat Gaza akan kembali aman…

  5. Tahniah abang Khir. Jom kita sama-sama tingkatkan amalan dan terus berdoa untuk Gaza dan umat Islam seluruh dunia

  6. tiada kata-kata yang dapat menggambarkan rasa diri terhadap penderitaan rakyat Palestin. semoga sekalian rakyat Malaysia sentiasa mengirimkan doa buat mereka……

  7. setiap kali niesa tgk gmb2 anak kecil yg dibunuh dgn kejam sebak sgt smpai xmampu nak tahan air mata dari mengalir..semoga Allah memberi keamanan kpd mereka…

  8. Ya Allah selamat kan lah umat islam di sana dan
    permudahkan segala urusan …amin

  9. allahh.. mudah mudahan allah bagi mereka kekuatan 🙂

  10. sedih…tambah sedih bila tiada siapa yang boleh membantu mereka..walaupun saudara2 seIslam mereka.

    Semoga mereka terus tabah.

    Invest + dove tuk Khir

  11. Terus berdoa dan berkarya akan Palestin

  12. klik tabung untuk anda,,,,moga murah rezeki.

  13. Eshamz Halim

    Tahniah sbb hasil nukilan bro Berjaya menambat hati pembaca… semoga kita terus membantu rakyat palestin… sedih sbb ari-ari tengok gambar2 kekejaman rejim zionis… 🙁

  14. kita sebagai umat Islam mesti bersatu dalam mempertahankan umat Islam di Palestin..caranya ada pelbagai.Salah satu memberi sumbangan dana.

  15. irra tak boleh tengok gambar anak-anak palestin yang tak berdosa menjadi mangsa. Allahhh.. luluh rasa hati… semoga Allah menlindungi mereka di sana…

  16. hhhmmm… sedih..sangat sedih.. Khamsi Abdullah

  17. berdoa dan terus berdoa untuk penduduk palestin..

  18. Anonymous

    Gugur air mata bila mengenangkan derita mereka. Moga Allah hilangkan rasa sakit dari mereka ini.

  19. Vee Sandi

    semoga Allah melindungi mereka … aaamin … oldtown lagi .

  20. mudah2an kezaliman di Gaza dihentikan

  21. saya tak pernah tahu kewujudah rancangan tu
    simpati pada rakyat palestin yang berjuangan berseorangan

  22. Ya Allah… selamatkanlah rakyat Palestin dari terus menjadi mangsa tentera rejim zionis Israel…

  23. acik idah

    Hanya doa yang dapat kita titipkan buat mereka… jangan putus asa berdoa…

  24. Doa senjata mukmin… Doa dan teruskan doa utk Gaza..

  25. Tahniah Bro Khir. Sama-sama kita terus menerus berdoa buat mereka di sana

  26. Vee Sandi

    dah bertambah femes dah ni … 2x oldtown n invest di pagi ahad .

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.