Kertas Soalan Sains UPSR Bocor

Kertas Soalan Sains UPSR Bocor

Kertas Soalan Sains UPSR Bocor – Sewaktu anak sedang membuat ulangkaji akhir mata pelajaran Sains dan Bahasa Inggeris untuk peperiksaan UPSR esok, aku telah menerima whatsap yang memberitakan tentang kertas soalan sains UPSR yang telah bocor. Bermacam spekulasi timbul dari pihak ibu bapa calon tentang peperiksaan esok, termasuk sama ada mungkinkah hanya mata pelajaraan Sains UPSR sahaja yang akan ditangguhkan pada 30 September atau ada lagi perkara lain yang akan timbul selepas ini... wallahualam.

Kenyataan Akhbar Tentang Kertas Soalan Sains UPSR Yang Bocor


Berikut adalah kenyataan akhbar Lembaga Peperiksaan Malaysia yang aku terima dari whatsapp sebentar tadi...

Kertas Soalan Sains UPSR Bocor


Respon Dari Anak Dan Ibu Bapa


Aduii.. bukan anak yang mengambil peperiksaan UPSR sahaja yang boleh hilang tumpuan, tetapi ibu bapa pun jadi tertekan. Baik-baik dah boleh selesai esok, jadi tertangguh… sabar je lah. Siapalah yang tak reti cover line tu tak bertanggungjawab ni. Akibat mahukan keuntungan sendiri hingga membuatkan semua orang susah. Bila perkara yang sudah dijadualkan tertangguh, pastilah susah!

Namun apa yang Lembaga Peperiksaan lakukan adalah perkara yang sebaiknya. Walaupun kadang kala ada mendengar suara sinis dari sesetengah pihak menyatakan “apalah sangat UPSR”, tetapi sebagai ibu bapa kita tidak patut untuk berkata sedemikian kerana UPSR merupakan peperiksaan besar yang pertama buat anak-anak yang mengambilnya. Sokongan ibu bapa amat penting sama ada mereka berjaya atau pun tidak kerana ia menjadi tapak pengalaman terawal bagi anak-anak sebelum memasuki peperiksaan yang lain di fasa kehidupan akan datang.

Kertas Soalan Sains UPSR Bocor
Kertas Soalan Sains UPSR yang sepatutnya dikeluarkan esok (11/9/14)

Mendoakan yang terbaik buat semua calon-calon UPSR 2014. 


Apa pun aku mendoakan kepada semua calon UPSR semoga dapat menduduki peperiksaan dengan tenang dan menjawab dengan lancar. Mudah-mudahan beroleh kejayaan dengan keputusan yang cemerlang… aamiin.

Ada tak cerita-cerita lain tentang kertas soalan UPSR yang bocor ni?...


Salam Hormat
Khir Khalid



COMMENTS

BLOGGER: 41
Loading...
Name

Blogging,131,Durex,2,ECERDC,18,Ekspresi,127,English,24,Familia,37,Fesyen,8,Foodie,45,Gadget,11,Hartanah,15,Hiburan,36,Informasi,114,Intervensi,28,INTI,40,Keusahawanan,47,Komuniti,44,Lazada,3,Lifestyle,157,MDEC,4,Motivasi,128,Movie,14,Nippon Paint,13,Penghargaan,59,Perawatan Islam,13,Portfolio,52,RWGenting,29,Sosio-Pendidikan,115,Sunway,16,Teater,6,Travelog,20,Umrah Dan Haji,3,WAO,4,Wellness,21,
ltr
item
Khir Khalid: Kertas Soalan Sains UPSR Bocor
Kertas Soalan Sains UPSR Bocor
Kertas Soalan Sains UPSR Bocor
http://1.bp.blogspot.com/-I4hETKpkZQw/VBA8hOxlmvI/AAAAAAAAHfM/N4pnIxVB3v4/s1600/10384684_905013789513246_1126496181551944519_n.jpg
http://1.bp.blogspot.com/-I4hETKpkZQw/VBA8hOxlmvI/AAAAAAAAHfM/N4pnIxVB3v4/s72-c/10384684_905013789513246_1126496181551944519_n.jpg
Khir Khalid
http://www.khirkhalid.com/2014/09/kertas-soalan-sains-upsr-bocor.html
http://www.khirkhalid.com/
http://www.khirkhalid.com/
http://www.khirkhalid.com/2014/09/kertas-soalan-sains-upsr-bocor.html
true
802458514418007866
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy