HAUNTED HOTEL Filem Seram Buat Anda Tak Senang Duduk

Haunted Hotel, filem seram gandingan pelakon 3 negara, Malaysia, Thailand dan China pastinya membuatkan anda tidak senang duduk. Membariskan pelakon-pelakon terkenal seperti Aom Sushar (Thailand) yang membintangi watak utama, Leon Li Chuan (China), Teddy Chin, Alvin Chong dan Nadia Aqilah (Malaysia) bakal ditayangkan di seluruh negara bermula 19 Oktober 2017.

Haunted Hotel, Ryon Lee, Aom Sushar, Leon Li Chuan, Teddy Chin, Alvin Chong, Nadia Aqilah,

Sinopsis Haunted Hotel


Filem terbitan bakat tempatan Ryon Lee ini mengisahkan Ling (Aom Sushar) dan kekasihnya Jun (Leon Li Chuan) telah mendapat peluang datang ke Malaysia atas urusan kerja dan berjaya memenangi wang yang banyak di sebuah kasino. Maka mereka telah tinggal disebuah hotel dimana banyak perkara-perkara aneh berlaku dan sering diganggu seorang wanita berpakaian putih.

Tertekan dengan ganguan, Ling dan Jun nekad lari dari hotel. Namun mereka terus diganggu wanita berpakaian putih di pertengahan jalan sehingga kemalangan. Jun hilang dan Ling telah diselamatkan oleh seorang polis dikenali sebagai Shan (Teddy Chin). Kehilangan Jun semakin menjadi tanda tanya, apabila pihak imigresen mendakwa bahawa Jun pernah memasuki Malaysia.

Haunted Hotel, Aom Sushar,

Pelbagai perkara membuatkan Ling semakin tertekan dengan gangguan yang semakin menjadi-jadi di Hospital, sehinggalah membawa kepada perjumpaan dengan bomoh bagi merungkai misteri yang dihadapi. Akhirnya, Ling terpaksa menjalani hipnosis bagi mendapatkan cerita sebenar.

HAUNTED HOTEL Di Pawagam 19 Oktober 2017


Antara tarikan filem Haunted Hotel ini adalah lokasi penggambarannya di Amber Court, Genting Highlands yang cukup terkenal sebagai hotel paling berhantu di Malaysia. Malah sebuah bilik yang dikatakan pemiliknya membunuh diri suatu masa dahulu turut diselitkan dalam filem ini dan kru produksi turut diganggu apabila terlihat kelibat separuh badan sewaktu sesi penggambaran.

Justeru, bagi merungkai apa sebenarnya terjadi kepada Ling dan Jun, jangan lupa saksikan filem HAUNTED HOTEL di pawagam seluruh Malaysia bermula 19 Oktober ini.

Haunted Hotel, Ryon Lee,

17 comments:

  1. Menarik dan terasa seram ketika membaca sinopsis di atas...

    ReplyDelete
  2. perghhh.. baru baca dah seram.. klu tengok kena bawa bantal..hehe

    ReplyDelete
  3. Baru baca sinopsis dah terbayang-bayang..

    ReplyDelete
  4. Tengok gambar tu pun dah seram. Hahha!

    ReplyDelete
  5. memang saya tak tengokla, seram

    ReplyDelete
  6. tgk poster tu sy teringat cerita highland tower

    ReplyDelete
  7. Filem seram bukan taste saya Tuan..tapi kalau nak bawa teman..saya on sahaja ..

    ReplyDelete
  8. amboi bukan main bergambar dengan pelakon. hehehe

    ReplyDelete
  9. Cerita hantu memang kami dah lama tak tengok

    sebab Hmmm

    Macam mengajar diri jadi penakut

    ReplyDelete
  10. Filem yang dibarisi pelakon dari tiga negara. Ini memang menarik dan mungkin mampu memberi suntikan baru kepada industri filem negara.

    ReplyDelete
  11. Bila Saya tengok ruan bergambar dengan pelakon Thailand yang cantik..rasa seram yang lain pulak hehehe

    ReplyDelete
  12. Macam menarik, Kak Sue memang suka cerita seram walaupun penakut sebenarnya.. hihihi..

    ReplyDelete
  13. Hamboi abam Khir..bergambo dengan retis

    ReplyDelete
  14. Bab cerita seram memang sy surrender la...tak berani tgk..huhuhu

    ReplyDelete

Powered by Blogger.